Vårt samfunnsansvarMyanmar er et land i forandring, både i godt og vondt. Femti år under militærregime har satt preg også på reiselivsbransjen. Mange hoteller, restauranter og flyselskap er eid av såkalte "cronies" - eliten med nær tilknytning til det tidligere militærdiktaturet.
Vi vet hvilke services er "rene" og vil unngå å bruke cronies-eid hoteller eller flyselkap. Våre reisende er bevisste verdensborgere som føler samfunnsansvar med oss og respekterer kultur, religion og menneskene i Myanmar. Vi oppfordrer våre kunder til å - bruke lokale privateide hoteller - spise på lokale serveringssteder fremfor kjederestauranter - velge buss eller tog fremfor fly der det er mulig - kjøpe suvenirer fra lokale håndverkere og artisaner og å spre penger jevnt. |
Vi gir tilbake!Som en liten bedrift vil vi støtte små lokale prosjekter der vi kjenner menneskene bak. Vi har valgt å støtte Yangon Newcomers Social Welfare Group som vi kjenner godt og vi kan være sikre på at vår støtte når de som trenger det.
Gruppen har bl a bygget leketøysbibliotek til dårligstilte barn, arrangert aktiviteter til de eldre og organisert bygging av brønner i flomutsatte landsbyer i 2015 med mer. YNG Social Welfare Group driver med små prosjekter på grasrotnivå og her teller hvert bidrag. |